„Ako danas poučavamo jednako kao što smo jučer, učenicima oduzimamo njihovo sutra“
John Dewey
Povodom službenog završetka provedbe projekta „ICT4Te@chers – IKT vještine u poučavanju“ u Učilištu Studium u Vinkovcima 21. prosinca organizirana je završna konferencija i dodjela potvrda sudionicima projekta. Projekt ICT4Te@chers proteklih se 19 mjeseci provodio na području Vukovarsko-srijemske županije, a nastao je kao rezultat suradnje projektnih partnera A1 Hrvatska, norveške tvrtke Prios Kompetanse te Učilišta Studium – ustanove za obrazovanje odraslih koja je ujedno i nositelj ovog projekta vrijednog 146.935,51 EUR.
Temeljni cilj projekta ICT4Te@chers bilo je unaprjeđenje IKT vještina nastavnika i ostalih odgojno-obrazovnih djelatnika s područja Vukovarsko-srijemske županije te je u tu svrhu izrađen i proveden program edukacije koji se sastojao od pet modula u trajanju od 25 sati, a svaki od njih bio je usmjeren na jednu od ključnih tema u obrazovanju današnjice, ali i budućnosti:
* Analitička obrada podataka u obrazovanju
* Primjena umjetne inteligencije u obrazovanju
* Pedagoški modeli upotrebe IKT alata u nastavi na daljinu
* IKT alati za rad s učenicima s teškoćama u učenju i poremećajem pozornosti
Osim programa, izrađeni su e-moduli u sklopu e-Learning platforme Učilišta Studium koji se sastoje od interaktivnih nastavnih materijala koji za cilj imaju implementaciju inovativnih IKT metoda i alata u školama na lokalnom području.
Znanja i vještine potrebne za uspješan razvoj projektnih rezultata projektni je tim imao priliku razvijati i tijekom studijskog putovanja u Norvešku u studenom prošle godine. Tada su djelatnici partnerskih organizacija posjetili niz škola, ustanova za obrazovanje odraslih i start up tvrtki poznatih po razvoju inovacija u području obrazovanja te sudjelovati u edukaciji organiziranoj od strane norveškog partnera.
U konačnici, aktualne teme i vrhunski predavači poput stručnjaka za strojno učenje, agilnost i umjetnu inteligenciju iz A1 Hrvatska, certificiranih Google trenera iz norveškog Priosa te stručnjaka za obrazovanje odraslih iz Učilišta Studium privukli su značajan broj sudionika te su uspješno ostvareni svi projekti rezultati.
Projekt ICT4Te@chers financiran je Sredstvima Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora za razdoblje od 2014. do 2021. i Norveškog financijskog mehanizma (iznos bespovratnih sredstava koji se dodjeljuje iz donatorskih sredstava je 85%, a 15% dodjeljuje se iz nacionalnih sredstava) kroz program „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ u sklopu kojeg je objavljen poziv „Unaprjeđenje vještina i kompetencija učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja“